A Merítés-díj gyermekirodalmi szekciója meghozta döntését, megvan az idei tízes lista. Ezért most én is megírom nektek, hogy nekem mely könyvek tetszettek a tavalyi év terméséből a legjobban. Szokás szerint kicsit más volt a véleményem, mint a többségnek, így a végső listáról én négy könyvet hoztam, ezekről írok először, utána pedig az a hat kötet következik, amelyik lemaradt ugyan a listáról, nálam viszont a legjobbak között voltak.

covers_561422.jpgCzernák Eszter: Sárkányovi

Czernák Eszer tavaly hirtelen robbant be a gyermekkönypiacra, három könyve is megjelent 2019-ben. Én kettőt olvastam, tetszett nagyon A világ legjobb játszótere is, de a Sárkányovi volt az igazi favoritom.  Remek hangulatú, jó üzenetű ovis történetek ezek, amelyekben a varázslények ugyanolyan kisgyerekek, mint az embergyerekek, viszont a kulissza mégis jó csomó pluszt ad a történetekhez. Helyes, vicces, tanulságos mindegyik.

 

covers_564941.jpgRippl Renáta: Panka és a hattyúk tánca

Nagyon cuki könyv, helyes, értelmes történettel és gyönyörű illusztrációkkal. Sok minden történik, változatos témák jönnek fel: költözés, iskolakezdés, barátság, jelmezbál, kistestvér, balett. Mégsem zavaró kavalkád jön ki ebből a végén, hanem egy megnyugtató, otthonosságot sugalló, ismerős történet, amelynek sok mozzanatában magukra ismerhetnek a gyerekek, ugyanakkor van benne izgalom, konfliktus is. Külön tetszett amás bőrszínű kislány szerepeltetése.

 

covers_544236.jpgRévész Emese: Simi és a rendetlen betűk

A történet főszereplője egy nagyon szerethető, sokoldalú, érdeklődő és intelligens kisfiú, akinek azonban az iskolában meggyűlik a baja a betűkkel. A regény szépen bemutatja, hogy hogyan derül ki, hogy diszlexiás, milyen segítséget kap, és hogyan győzi le a bántásokat szülei, barátai és a tanító néni segítségével. Nagyon szép történet arról, hogy még ha mások is vagyunk, akkor is értékesek, és hogy mindenki jó valamiben, csak észre kell venni. Hiánypótló kötet, amely ezt a fontos témát jó stílusban, élvezetesen, helyes illusztrációkkal tálalja.

covers_550096.jpgMarék Veronika: Alfa bácsi titka

Kellemes hétköznapi történetek, amelyek az én generációmnak még nosztalgikusak is, hiszen ebben a korszakban nőttünk fel. Védett, ismerős környezet, egy letűnt kor krónikái, amelyek azért a mai gyerekeknek is érdekesek lehetnek, hiszen az ő életükben is lehetnek hasonló szituációk, még ha a kulisszák mások is.

 

 

covers_581313.jpgAcsai Roland: Tili és Tiló

Igazán hangulatos mese, klasszikus elemek keverednek benne modern dolgokkal. Szimpatikus szereplőink izgalmas kalandok során jutnak el a boldog végkifejletig, az intelligens humor pedig még szórakoztatóbbá teszi a kötetet. A képek nekem annyira nem tetszettek, meg a végén a dalok sem, de mégsem vontam le ezért, mert maga a mese nagyon bájos, szerethető.

 

covers_578680.jpgKertész Erzsi: Állati vállalat

Az első részt nem olvastam, de keresni fogom, mert ez marha jó volt. Vicces, ugyanakkor tele van egy csomó tanulságos, filozofikus meglátással, és ahogy leképezi jelenlegi társadalmunkat, szokásainkat, az valami szenzációs! A képek gyönyörűek, Antikát meg egyenesen imádtam.

 

 

covers_551224.jpgMajoros Nóra: Az orrszarvú és a madarak

Jaj, de helyes kis mese volt ez! Pedig először féltem tőle, mert nem annyira szeretem az állatos sztorikat, de itt annyira szerethetők voltak a szereplők, annyira átélhető a sztori, hogy egészen elbűvölt. Vicces volt ès megható, igaz és varázslatos, szép volt a vége, hangulatosak a képek, nekem eddig a legjobb az idei mezőnyből.

 

 

covers_550095.jpgPaulik Mónu: Saci és Samu - Időtlen nyár

Kellemes nyári, falusi hangulatú, igazi vakációs könyv. Nagymama és nagypapa imádni valóak, nekem nagyon tetszett, hogy nem a hagyományos felállásban mentek a dolgok, hanem pl. nagypapa főzött és aggódott, hogy eleget esznek-e a gyerekek. A szülők tipikus elfoglalt mai emberek, de fejlődőképesek. A boltos bácsi is nagyon szimpatikus volt. A gyerekek meg a szokásosak, bár itt is megfigyelhető volt, hogy nem jöttek elő a tipikus lányos-fiús sztereotípiák, épp ellenkezőleg. A melegség témájának előkerülése is tetszett,  nagyon fontos erről beszélni szerintem már a gyerekekkel is.

covers_560039.jpgTamás Zsuzsa: Kicsi Mimi iskolás lesz

Ismét egy nagyon helyes kötet Mimiről és bűbájos környezetéről. Az első mesében a főhős elbúcsúzik az óvodától, a másodikban pedig megkezdődik az iskola. Aranyos, életszerű helyzetek, csodaszép illusztrációk jellemzik a könyvet, nagycsoportosoknak mindenképpen ajánlom.

 

 

covers_575203.jpgWinkler Róbert: Márton és Micike az építkezésen

Habár levezényeltem már egy építkezést, azért tudott újat mondani nekem is ez a könyv, érdekes, informatív volt. Úgyhogy akit érdekel ez a téma, annak szerintem élvezetes lesz, pláne hogy humor is van benne bőven. Ha a többi rész is ilyen, akkor azt gondolom, hogy hasznos, és hiánypótló ez a sorozat.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr6715727964

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása