Múlt héten írtam a gyerekkönyvekről, most lássuk, hogy az ifjúsági irodalom területén mely könyvek voltak az én favoritjaim. A zsűri ezt a tíz könyvet hozta ki a legjobbnak, és a kötetek többségét tekintve  egyet is értek velük. Egy könyvet nem sikerült elolvasnom a tízes listáról, egy könyvvel meg úgy voltam, hogy bár elismerem az érdemeit, engem nem sodort el annyira, és volt még egy, amivel nem tudtam azonosulni, nem az én világom volt.  Viszont volt két könyv, ami nekem nagyon tetszett, de sajnos lemaradt a top10-ről. Így nálam a top9 könyvről olvashattok.

moly_18.jpgmoly_19.jpgmoly_23.jpgmoly_20.jpgmoly_21.jpgmoly_22.jpg

 

 

 

 

moly_24.jpg

Az egyik kimaradó ráadásul az a kötet volt, ami nekem a legnagyobb kedvencem volt az egész tavalyi mezőnyből. Miklya Luzsányi Mónika regénye egyszerűen fergeteges volt, teljesen lekötött, csak úgy faltam az oldalakat. Egy rejtélyes, szerelmes, nyári sztori, olyan, amilyeneket kamaszkoromban annyira szerettem olvasni. Abszolút a helyén volt minden, Bölecz Lilla illusztrációi is nagyon tetszettek. Felső tagozatos korosztálynak ajánlható, csakúgy, mint az Elveszett csillagok, ami szintén izgalmas, szerelmes történet, de mí Cília kalandjai egy kitalált kisváros kulisszái között játszódnak, addig Bíró Szabolcs regénye Eger szépséges díszletei között.  Ugyanebbe a kategóriába tartozik Wéber Anikó története is, amely amellett, hogy egy rendkívül izgalmas thriller, az iskolai közösség, kiközösítés fontos témájával is foglalkozik. Szintén a fiatalabbaknak való a top10 három vicces, zseniális könyve: Ecsédi Orsolya regénye egy számítógépes vírusgyerekről, Zsé meg a haverok kalandjai Varga Bálint tollából és az ötvenhatos forradalom rendhagyó megörökítése Deme László kötetében. És ennek a korosztálynak írodott a másik könyv is, ami nekem tetszett, de nem jutott be a legjobbak közé: ez pedig Molnár Krisztina Rita Maléna kertje című sorozatának harmadik részeHelyes, hétköznapi történetek, amelyek rávilágítanak arra, hogy lehet a mai világban is kicsit lassabban, szelídebben, hagyományosabban élni. A receptek, kézműves ötletek, információk is nagyon hasznosak. Élvezet volt olvasni. A középiskolás korosztálynak szóló könyvek közül kettő volt, ami igazán tetszett: az egyik Róbert Katalin regénye, ami egy helyes, nem túl nagy mélységekkel és magasságokkal operáló, de azért intelligens gimis sztori, a másik pedig Leiner Laura új sorozatának első kötete, amely szintén egy szórkakoztató, olvasmányos történet. 

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr10014080105

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása