blog_17.jpg

Tavaly ilyentájt írtam egy bejegyzést arról, hogy ismét nekirugaszkodom a várólista-csökkentésnek, és örömmel jelenthetem, hogy ezúttal sikerrel jártam. Sikerült az összes könyvet időre elolvasni, mi több, a nagy része kifejezetten tetszett is. Lássuk akkor sorjában!

1. Bár úgy éreztem, hogy nagyon nekem való könyveket választottam, mégis csak áprilisban rugaszkodtam neki a kupacnak, és az egyik legjobbal kezdtem: Szabó Magda Abigéljét olvastam. Bejegyzés róla itt

2.-3.-4. A következő három kötet az Időfutár sorozat első három darabja volt. Az egyik legjobb sorozat, amit valaha olvastam, úgyhogy le is daráltam nyomban a többi részt is, és most olvasom az utolsót, amelyik nemrég jelent meg. Ha végzek, majd írok egy lelkendező bejegyzést az egészről.

5. Júliusban olvastam el a listán szereplő egyik Wodehouse-t, az Ürgék, szivarok és pasasok című novellagyűjteményt. Az eleje frenetikus volt, a Bingo Little-ről szóló históriák, aztán az Ukridge-ról szólók már nem annyira kötöttek le, de mindenképpen azt mondom, hogy minden háztartásba Wodehouse-t, mert garantáltan gondoskodik a jó hangulatról és közérzetről. 

6.-7.-8. Utána jöttek David Walliams birtokomban lévő könyvei, a bejegyzést róluk itt olvashatjátok.

9. Szeptemberben jött a második Wodehouse, ahol a szerző egy teljes regényt szentel Ukridge-nak, aki már a novellákban sem lett a szívem csücske, most meg egyszerűen az agyamra ment. Vannak ennél sokkal jobb darabjai is az életműnek, de még így is megvolt minden ebben a regénykében is, ami egy közepes, jól olvasható Wodehouse-hoz kell, és P. G. még ezzel a színvonallal is kenterbe ver sok mindenkit a mai szórakoztató irodalom művelői közül. Nem is értem, miért kerülnek a könyvei rendre a várólista-csökkentős polcra. :-)

10. És végül jöttek a Gaimanek. Először A temető könyve, bejegyzés róla itt

11. Aztán az Anansi fiúk. Bejegyzés itt.

12. Végül pedig a Tükör és füst című novellagyűjtemény. Tibornak nagyon nem tetszett, és most megint egyetértettünk, ez nagyon nem az én világom volt, nem az ilyenekért szeretem Gaimant. A Grálos meg a bérgyilkosos sztori, amit a fülszövegben említenek, nagyon jó volt, de a többi vagy unalmas, vagy rosszabb esetben beteg és undorító.

Így végeztem hát december közepére a 12 könyvvel, és már jelentkeztem is a következőre, a polcomat itt leshetitek meg. Szerintem jókat válogattam megint, abszolút teljesíthetőnek tűnik a dolog, és érdekessége, hogy idén először nem csak saját vagy családi tulajdonú kötetetek lesznek, mert azokból sikeresen kifogytam (vagy legalábbis nem foglalkozom a kevésbé érdekesekkel), hanem két könyvtári is. Szeretnék egyszer abba az idilli helyzetbe eljutni, hogy csak az utóbbiak szerepeljenek a listán, de erre majd visszatérünk jövő ilyenkor. ;-)

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr628194114

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása