SallyGardner_1.jpg

Nem mondom, hogy ez a kedvenc műfajom, de időről időre szívesen kínzom magam egy kis disztópiával, valószínűleg azért hogy értékelni tudjam a jó dolgomat. Egyébként ha pontosak akarunk lenni Sally Gardner könyve nem disztópia, hiszen nem a jövőben játszódik, inkább egy alternatív valóságot mutat be, de a diktatúra megjelenítése nekem az ebben a témában olvasott eddigi könyveket idézte. Egy közkeletű összeesküvés elmélet új díszletek közé helyezésén kívül nem is nagyon tett ehhez az általam eddig ismert eszköztárhoz hozzá  ez a regény, viszont tagadhatatlanul hozta azt a nyomasztó hangulatot, amit az ember egy ilyen típusú műtől elvár. Valamiért mégsem taglózott le és csapott földhöz a sztori úgy, ahogy vártam, de biztos én vagyok a kőszívű, mert a szerző mindent megtett, hogy megnyissa a könnycsatornákat. Nem tartom egy egyedi, korszakos könyvnek, de legalább gyorsan olvasható, nagyon tetszett a szerkezete, az extrarövid fejezetek. Azt viszont nem értem, hogy miért ifjúsági könyv. Mert egy 15 éves fiúról szól? Könyörgöm, ennyi erővel A legyek ura is az. Ebben aztán volt legalább annyi durvaság, úgyhogy én biztos nem adnám még egy jó ideig a gyerekem kezébe. Mostanában egyre inkább idegesítenek egyébként ezek a kategóriák, azt gondolom, hogy attól, hogy a Kolibri ráírja, hogy Magasfeszültség sorozat, és ezzel próbálja érzékeltetni, hogy csak óvatosan, ez még egy felnőttkönyv. Persze nem gondolom, hogy ezt a Kolibri találta ki, gondolom külföldön is ifjúságiként adták el a kötetet, sőt az írónő is direkt így írta, de szerintem ez is csak marketing, nem kell mindent lenyomni a fiatalság torkán, csak azért, mert ez egy elég nagy piac.

hold.jpg

2012-es Kolibri kiadás, kedves ismerőstől kaptam kölcsön. A külleme egyébként nagyon tetszetős, jók a patkányos rajzok is.

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr155828528

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Andi (F) 2014.02.23. 19:17:00

óóó. új sablon!! :)
A könyvhöz nincs hozzáfűznivalóm. Sokáig kerülgettem, végül kikerültem. :)

meseanyu · http://jokonyvek.blog.hu 2014.02.23. 21:36:04

@andalgocia: :-))) Hát nem maradtál le semmi lényegesről. :-)
süti beállítások módosítása