A Merítés-díj zsűrije kihirdette, hogy szerintük melyik az a tíz gyermekkönyv, ami a legjobb volt a 2017-es kiadások közül. Van, amiben egyetértünk, van ami, ha rajtam múlik lemarad a listáról, és volt olyan is, amit én szerettem volna, ha felkerül, de a többség máshogy döntött. Úgyhogy most elmondom, hogy mely könyvek szerepelnének az én top10-es listámon.

 

moly_9.jpgAmi nekem a legjobban tetszett, az a kötet csak azért nem került fel a zsűri listájára, mert többen úgy vélték, nem gyerekkönyv igazán, hanem inkább felnőtteknek szóló, mesés, illusztrált novelláknak kéne tekinteni Gimesi Dóra két történetét. Bárminek is nevezzük őket,én egyszerűen imádtam olvasni ezt az egyedi hangulatú, bájos kötetet.

 

 

moly_10.jpgKertész Erzsinek két könyve is nagyon tetszett a tavalyi mezőnyből, az egyik fel is került a zsűri listájára. Imádtam Ludmilllát a felnőttes dumájával, a minden lében kanál, okostojás kis lényével. Jópofák voltak a problémák, viccesek a megoldások, és az egésznek olyan jó nyári hangulata volt, szinte ott voltam én is az „irodában”, láttam magam előtt, ahogy Ludmilla ráérősen szürcsöli a kakaóját, aztán jön egy kliens a problémájával. Olyan alakok, szituációk voltak benne, mint a régi magyar nyári, ifjúsági filmekben, amiketnagyon szeretek.

 

moly_11.jpgFény Sebestyén is csak egy paraszthajszállal maradt le, nem csak nekem, a zsűri nagy részének is tetszett. Annyira szerethető volt a főszereplő, hogy elvitte a hátán az egész kötetet. Mert nem voltak nagy történetek vagy óriási poénok, de az egész annyira kellemes, bájos és aranyos volt, hogy úgy éreztem, bármeddig olvasnám még Sebestyén kalandjait.

 

 

moly_12.jpgSzintén elnyerte a zsűri nagy részének tetszését, és szerepel is a listán Pásztohy Panka könyve, a Pesti mese. Nagyon helyes könyv egy olyan témáról, ami mind gyerekeknek, mind felnőtteknek érdekes lehet. A felnőtteknek az emlékek miatt, a kis óvodásoknak meg azért, mert ők is ilyesmiket élnek át a nagyszüleikkel. Egyszerű, mindennapi kalandok, de pont ezért jók, az ennyi idős gyerekek szerintem pont az ilyesmit szeretik. A képek és a szöveg aránya is remek, van még mit böngészgetni is, ezt is szeretik a 4-5 évesek. A rajzok meg nagyon jók, mint mindig a szerzőnél, nekem bejön ez a fekete-fehér a kis pirossal, sárgával. 

 

moly_13.jpgDániel Andrást imádom, és jó volt a liftes meséje is, de nekem a 2017-es könyvei közül az egyik kuflikról szóló története tetszett a legjobban. A kuflikkal igazán mostohán bánik a sors és a zsűri, mert valahogy nem sikerül soha bejutniuk a top10-be. Talán azért, mert minden évben több kötet jelenik meg a kalandjaikról, meg a szerző egyébként is termékeny, így nehéz a döntés, és nagyon eloszlanak a szavazatok a kötetek között, kinek ez tetszik, kinek meg az. Az általam választott könyvben az első mesében köd van, a másodikban pedig a tavasz, én meg mindkettőt imádom, úgyhogy nem volt kérdés, hogy szívem csücske lesz a sorozat ezen darabja.

 

moly_14.jpgTamás Zsuzsa kicsi Mimije sem tudta még beverekedni magát a legjobbak közé, pedig az egyik legjobb gyerekeknek szóló sorozat szerintem. A kisebb konfliktusok ellenére is  nyugodt, barátságos, otthonos a hangulata, mindig jó újra ott lenni ebben a védett, puha környezetben. A történetek életszerűek, jó megoldásokkal, az illusztrációk pedig kedvesek, kellemes színvilágúak. Nekem a 2017-es részek közül ez tetszett egy picivel jobban.

 

 

moly_8.jpgIgaz Dóra kezdő olvasóknak szóló sorozatának csak egy részét olvastam, de abból azt szűrtem le, hogy valószínűleg a legjobb a piacon. Végre nem unalmas, gagyi történet, hanem fordulatos, aranyos, ilyen kell ahhoz, hogy megszeretessük az olvasást. Kevés, de nagyon jól összerakott szöveg, a történet pont a célkorosztályról szól, és az illusztrációk is szuperek. Nyugodtan lehetne kötelező olvasmánnyá is tenni.

 

 

moly_15.jpgSzintén több zsűritagnak tetszett Balázs Ágnes új kötete, de sajnos ez nem volt elég a legjobbak közé jutáshoz. Egyszerű, de nagyon helyes történetek vannak pedig ebben a könyvben, a szerzőnőtől megszokott remek stílusban. Szuper ötlet a mozgásos feladatok beépítése, szerintem meseolvasó és mesehallgató egyaránt élvezni fogja. Horváth Ildi rajzai meg cukik, mint mindig.

 

 

moly_16.jpgBalla Margit könyvénél talán az volt a baj, hogy kevesen olvastuk a zsűriből, így viszonylag elsikkadt a több, mint száz kötet között, pedig nagyon helyes történetek ezek, remek szereplőkkel, hajós hangulattal, humorral, hétköznapi és messzeföldi kalandokkal. A végén a receptek is szuperek, és az illusztrációk is aranyosak, szépek. Igazi nyári olvasmány lehet óvodásoknak, kisiskolásoknak.

 

 

moly_17.jpgA végére pedig egy olyan könyvet hagytam, ami szinte mindenkinek nagyon tetszett ugyan, de annyira specifikusnak tartottuk az apa haláláról szóló történetet, hogy úgy éreztük, igazán csak azoknak a gyerkeknek érdemes felolvasni, akik átélték már ezt a roppant szomorú eseményt. Ez pedig, reméljük, egy nagyon szűk kör, és ezért nincs helye a könyvnek a top10-ben. Én viszont mindenképpen meg akartam említeni, mert nagyon szép könyv szerintem. A végén sírtam, de közben meg annyira nem volt giccses, meg nyomasztó, inkább vigasztaló. Sok gyerekkönyv van már a piacon, ami a gyászt segíti feldolgozni, ez eddig a legjobb, amit olvastam.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr6414062303

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása