meseanyu 2018.04.02. 11:37

Márciusi zárás

img_2325.JPG

Beszerzések (3):

A havi beszerzések mindegyikét el is olvastam, amire nagyon büszke vagyok. 

Wendelin Van Draanen: Szerintem, szerinted

Ajándékba kaptam, mert egy kedves ismerősöm észrevette, hogy mennyire szeretném.

Gail Honeyman: Eleanor Oliphant köszöni, jól van

Ez nagyon érdekelt, így megvettem.

Lucy Strange: A fülemüleerdő titka

Ennek se tudtam ellenállni.

Olvasások (23):

Volt egy csomó zsűrizendő, köztük nem sok igazán jó, de amiket magam választottam, szinte mindegyik nagyon tetszett.

Balla Margit: Bibi és Józsi

Zsűrizendő példány, könyvtári. Nagyon helyes történetek ezek, remek szereplőkkel, hajós hangulattal, humorral, hétköznapi és messzeföldi kalandokkal. A végén a receptek nagyon jók, és az illusztrációk is aranyosak, szépek.

Oliver Jeffers: Fent és lent

Ezt az iskolai könyvtárból vettem ki. Nagyon aranyos kis történet csodaszép rajzokkal.

Gail Honeyman: Eleanor Oliphant köszöni, jól van

Saját példány.  Mást vártam, mulatságosabbat, mert voltak ugyan nagyon mókás részek, a többsége inkább torokszorító volt. De jó volt ez így is, rendkívül egyedi lett így a történet, nagyon beszippantott, elvarázsolt, tele volt imádnivaló szereplőkkel, sziporkázó párbeszédekkel és sok bölcsességgel.

Charlie Lovett: Első benyomások

Könyvtári. Nagyon kellemes regény: a múltbeli és a jelenbeli cselekmény egyaránt érdekes, a főszereplő nagyon szerethető, a hangulat elragadó, a stílus korrekt.

Gimesi Dóra: A macskaherceg kilencedik élete

Zsűrizendő példány, könyvtári. Imádom Gimesi Dóra meséit, annyira jó hangulatúak, egyediek, kedvesek, bájosak. Ez a kettő is pont olyan volt, mint vártam. Még szeretnék olvasni tőle sokat!

Kertész Erzsi: Lássatok csodát!

Zsűrizendő példány, könyvtári. Eleinte nehezebben rázódtam bele ebbe a részbe, nem ragadott rögtön úgy magával, mint az első, a főszereplő se volt annyira szimpatikus, de aztán nagyon szépen alakult a történet, és minden konfliktus megnyugtatóan zárult. Összességében szórakoztató, kedves és egyben elgondolkodtató kötet ez is.

Kertész Erzsi: A feltaláló

Zsűrizendő példány, könyvtári. A jobbak között van a kezdő olvasóknak szóló kötetek között, de nekem mégis kevéske volt. Jó a szöveg, szuperek a rajzok, de lehetett volna egy kicsit jobban kikerekíteni a történetet.

Becky Albertalli: Simon és a Homo sapiens-lobbi

Könyvtári. Nagyon helyes könyv, igazi romantikus szerelem, roppant szimpatikus főszereplő. És egy fontos kérdés jó tárgyalása: hasznos és nagyon szórakoztató is egyben.

Rain Arlender: Az élet esszenciája

Könyvtári. A vége nagyon morbid volt, azon egy picit változtattam volna, de egyébként tökéletes. Rettenetesen szórakoztató, vicces, olvasmányos, és magyar szál is van benne. Aurorát meg imádtam.

Pap Kata: Nevetős, sírós, ámulós, morgós

Zsűrizendő példány, könyvtári. Az illusztrációk nagyon jók, ötletesek, kifejezőek a szituációk is. A szándék tehát megvalósult, és szívesen át is lapoztam kétszer, de ha most lenne kisgyerekem, nem érezném szükségét, hogy a polcon legyen.

Farkas Róbert: Első könyvem az univerzumról

Zsűrizendő példány, könyvtári. Szerintem elég lett volna a főszöveg, ami egyszerű és érhető, alatta a kiegészítések feleslegesek. Sajnos az illusztrációk sem voltak olyan szépek, mint vártam.

Wendelin Van Draanen: Szerintem, szerinted

Saját példány. Nagyon helyes történet arról, hogy ne ítélj elsőre, nézz a dolgok mögé, légy bátor, és légy ember. Nem csak kamaszoknak ajánlott.

Lucy Strange: A fülemüleerdő titka

Saját példány. Csodaszép, izgalmas és igazán emberi történet, mint az igazi nagy klasszikus lányregények. Hiszem, hogy semmi sem tudja olyan jól formálni a kamaszlelkeket és egyben a kamaszízlést, mint egy ilyen minden részletében értékes kötet.

Molnár Jacqueline: Robotok

Zsűrizendő példány, könyvtári. Sajnos nem nagyon látom értelmét ennek a könyvnek. A rajzok nem rosszak, de semmi különös, a szöveg meg eléggé értelmetlen.

Robert Munsch: Örökké szeretlek

Könyvtári. Nagy csalódás nekem ez a könyv, sajnos egyáltalán nem tudtam rajta meghatódni, inkább felhúzott. Szerintem nem ilyen az anyai szeretet. Képileg nem rossz, de az sem nyűgözött le annyira.

Dániel András: A kuflik és a mohamanyi

Zsűrizendő példány, könyvtári. Ez sem a legjobb kuflikönyv. Az első mese aranyos volt, de a második idegesített.

Salinger Richárd: Erdei jógakaland

Zsűrizendő példány, könyvtári. Szeretem az ilyen mozgásos könyveket, ez is aranyos volt. Jók a feladatok, nagyon helyesek a rajzok, csak a kerettörténet lehetett volna kicsit izgalmasabb.

Laura Dockrill: Dilis Darcy

Könyvtári. Először annyira idegesített a főhős, hogy majdnem félbehagytam, de aztán voltak benne egész szép és okos gondolatok, úgyhogy csak végigolvastam. Nem mondom, hogy olvasom tovább a sorozatot, mert azért voltak meglehetősen abszurd és/vagy unalmas részek is, de azt hiszem, olyan gyerekeknek, akik nagyon sokat olvasnak, egynek ez is jó lesz, de semmiképpen sem sorolnám a legjobbak közé.

Vadadi Adrienn: Titkos reggeli

Zsűrizendő példány, könyvtári. Én alapvetően szeretem az ilyen hétköznapi történeteket, de ezek valahogy nagyon setesuták voltak. A képek sem tetszettek.

Lackfi János - Ijjas Tamás: A világ leggonoszabb meséi

Zsűrizendő példány, könyvtári. Ezt sem nekem írták sajnos. Kár érte, mert az előző tetszett, de ez roppant nagy katyvasz volt, és sok helyen még unalmas is. Volt benne egy-két jó poén, de az sem igazán gyerekkönyvbe való.

Susan Kreller: Égig érő szerelem

Könyvtári. Mondjuk, ha elolvastam volna a fülszöveget, vagy emlékeztem volna rá, hogy egyszer valamikor elolvastam, nem ér váratlanul, hogy ez a regény a szerelmi bánatról szól. Mivel ezt nem tudtam, nem emlékeztem, valami könnyedebbet vártam, de így is jó volt, szép, hangulatos, egyedi.

Gergely Tamás: Fifi

Zsűrizendő példány, könyvtári. Sajnos ez egy nagy katyvasz. Kár, mert az illusztrációk viszont szépek.

Harcos Bálint: Szofi a vidámparkban

Zsűrizendő példány, könyvtári. Ez most megint egy aranyos, szórakoztató, jól felépített sztori volt, de azért Szofi alapvetően még mindig a szófogadatlanság királynője, amivel nem tudok megbarátkozni. Az iskolában látom, hogy milyen káros az, ha egy gyereket úgy nevelnek, hogy csinálj, amit akarsz, lényeg, hogy vagány és vicces legyél. Szofi valahogy ezt sugallja, és ez nem biztos, hogy jó.

Félbehagyások (1):

Julie Orringer: Láthatatlan híd

Érdekelt volna a sztori, de nagyon vontatott volt a stílusa.

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr3013799746

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása