meseanyu 2018.01.10. 11:24

Klementinről

img_2136.JPG

Nyolc éve pont így év elején olvastam  Sarah Pennypacker Klementin-sorozatának első részét. Katinka előző évben kezdte az iskolát, úgyhogy gondoltam, jó választás lesz egy ilyen vidám, iskolai történeteket tartalmazó kötet, amelyben a főszereplő hasonló korú, mint ő. Így is lett, nem kellett csalódnom, mert ez egy igényesen megírt, kedves könyv volt. Az elején néha nehezen voltak követhetőek az események, de aztán ha az ember megszokta Klementin kicsit szertelen stílusát (egyes szám első személyben íródott a regény) egészen meg is szerette ezt a cserfes, mozgékony kislányt.  A második rész egy fél évvel később került a kezembe, és még jobb volt, mint az első, egyenesen fergeteges, végigkacagta az egész család. Nálunk akkor ez még felolvasás volt, esténként nevetgéltünk rajta közösen, de szerintem ez a sorozat tipikusan olyan, ami kezdő olvasóknak is bátran ajánlható, mert róluk szól, nem túl bonyolult, de igényes a szöveg, rövidek a fejezetek, nagyok a betűk, szellősek a sorok, jól lehet vele haladni. Sok a rajz is, és azok is szuperek, Marla Frazee fekete-fehér képeivel nagyon jól elkapta Klementin világának hangulatát. A harmadik részre csak most kerítettem sort, mert feljött a Molyon Klementin, és kedvet kaptam rá, hogy újra olvashassam ennek a csupaszív kis bajkeverőnek a történeteit. Élvezetes volt ismét: jó volt az alapsztori, aranyosak a kis kitérők, szerethetőek a szereplők. Tetszett az iskola hangulata, az igazgató különösen a szívemhez nőtt, meg az amerikai nagyvárosi élet bemutatását is szerettem, jó az a bérház, ahol Klementin otthona van, érdekesek a lakók, az hogy Klementin anyukája festő meg egy jó kis bónusz. A sorozatnak egyébként angolul eddig hét kötete jelent meg, jó lenne, ha a többit is kiadnák magyarul, szerintem szeretnék a kisiskolások, és én is szívesen olvasnám még. 

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr1513563553

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása