meseanyu 2017.12.06. 18:45

Novemberi zárás

img_1811.JPG

A hónap kedvence:

Sue Towsend: A nő, aki egy évig ágyban maradt

Végre megint egy olyan könyv, ami annyira tetszett, hogy alig vártam már, hogy mikor olvashatom tovább. Keserédes, néha hangosan röhögsz, néha összeszorul a torkod, és mélyen elgondolkodsz. Hatalmas szatíra, rettentő fontos kérdésekről, zseniálisan szórakoztatóan.

 Beszerzések (5):

Tesómtól kaptam névnapomra:

Rhys Bowen: Holttest a fürdőkádban

A moly-szülinapi tombolán nyertem:

Lente Gábor: Vízilónaptej és más történetek kémiából

Julie Orringer: Láthatatlan híd

Elan Mastai: Felbolydult napjaink

Natasha Corrett-Vicky Edgson: Csábítóan egészséges

Olvasások (10):

Miklya Luzsányi Mónika: Időutazás a királyok és próféták korába

Röviden, élvezetesen, érthetően mesél el bibliai történeteket, köztük több kevésbé ismertet is, különböző fejtörőkkel teszi érdekesebbé az olvasást, és nagyon jó ötleteket ad kézműveskedésre is, ha mondjuk pecsétnyomót, parittyát vagy éppen Tóra-tekercset lenne kedvünk készíteni.

Ali Benjamin: Suzy és a medúzák

Tőkéletesen összerakott kis könyv ez, az a fajta jó ifjúsági, ami felnőttként is abszolút élvezhető. Nagyon jó történet, kiváló stílus, szuper a medúzás körítés. Egy csomó rétege van, szerteágazó mondanivalója, minden kis szelete remekbe szabott, és ezáltal letehetetlenül olvasmányos és érdekes.

Arne Svingen: Magas cé és jobb horog

Ez régen várólistás volt, és most random került elém a könyvtárban. A rajongások alapján kicsit többet vártam, de azért fontos mondanivalójú, jól megírt történet, és a főszereplő nagyon szerethető.

Agatha Christie: Gyilkosság az Orient expresszen

Ez az új filmfeldolgozás elég sok kérdést hagyott most bennem, úgyhogy muszáj volt újraolvasnom a könyvet, meg arra is kíváncsi voltam, hogy melyik szereplőkön változtattak, mert az volt a megérzésem, hogy többön is. És persze, hogy a könyv sokkal logikusabb, meg mások a szereplők is, jól emlékeztem. Mondjuk érdekes, hogy azt a feledhetetlen hangulatot, amire emlékeztem, és amit én az Orient expresszhez kötök, a könyvben sem találtam meg, lehet, hogy egy régebbi film él az emlékezetemben ebből a szempontból.

Linnea Dunne: Lagom

Ez egy aranyos kis könyv, kellemes perceket nyújt, és melengeti a lelket, de azért nagy csodákat nem kell tőle várni. Sok érdekességeket és jó tippeket olvashatunk, szép a képi világa is, de bevallottan csak egy könnyed bevezetés a svéd életstílusba.

Rhys Bowen: Holttest a fürdőkádban

Azért Wodehouse viccesebb, Agatha Christie meg csavarosabb (merthogy őket ígérik a fülszövegben), de azért ez egy határozottan szórakoztató, jól megírt történet, szimpatikus főszereplővel. Viszont néha eluntam még így is, úgyhogy nem hiszem, hogy kíváncsi vagyok a sorozat többi részére. A kivitel viszont nagyon igényes: szép a címlap, belül is hibátlan és keménytáblás.

Zsűrizésre olvastam:

Kertész Erzsi: Fény Sebestyén

Annyira szerethető volt a főszereplő, hogy elvitte a hátán az egész kötetet. Mert nem voltak nagy történetek vagy óriási poénok, de az egész annyira kellemes, bájos és aranyos volt, hogy úgy éreztem, bármeddig olvasnám még Sebestyén kalandjait.

Wéber Anikó: El fogsz tűnni

A szerző előző köteténél még fanyalogtam egy kicsit, de ez most nagyon ott van a szeren. Mondjuk kérdés, hogy a célközönségnek nem lesz-e túl félelemetes, de valószínűleg magasabb már sokkal az ingerküszöbük, mint az enyém. Nekem mindenesetre roppant izgalmas volt, és tetszett, hogy a jól felépített thriller mellett megint ott volt az iskolai közösség, a kiközösítés témája is, amihez egyre inkább látom, hogy nagyon ért Wéber Anikó.

Lipták Ildikó: Nyári nyomozás

Jó lehetett volna, de nagyon csapong. Felvillan egy ötlet, valami ki is kerekedik belőle, aztán meg nincs rendesen lezárva, egy csomó mindenre nem derül fény. Nem mondom, hogy legyen szájbarágós, de azért úgy könyvet írni, hogy megemlítünk ezt-azt, az olvasó meg találja ki hozzájuk a sztorit… Soha nem szerettem az ilyesmit. Egyébként meg nyomasztó az egész, néha csillan csak meg a remény.

Mészöly Ágnes: Egy másmilyen nap

Jól olvasható, érdekes, de ez a második kötet sem győzött meg arról, hogy ez a műfaj igazán kell nekem. Vagy bárkinek. Előnye, hogy nem unalmas, ezért nyilván valamilyen szinten szórakoztatónak mondható, de hátránya, hogy felszínes marad. Sokat markol, de keveset fog szerintem. Olyan érzés volt kicsit, mintha valaki elém tárná, hogy milyen történetekből lehetne ifjúsági regényt írni. Mondjuk lehet, hogy egy ilyen ötlettárnak nem is rossz. :-)

Félbehagyások (0):

Jó volt ebből a szemppontból a november, valahogy jól válogattam.  Bezzeg a december! Eddig iszonyatosan kezdődik.

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr8813450625

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása