meseanyu 2017.11.01. 08:28

Októberi zárás

blog_320.jpg

Beszerzések (1):

Jo Nesbø: The Thirst

Ezt természetesen Tibornak, most hogy itt a Hóember a mozikban, rájött, hogy ezt még nem olvasta.

Olvasások (9):

P.D. James: Az ember gyermeke

Úgy látszik alábbhagyott a rajongásom, vagy csak túlzásba vittem az írónő könyveinek olvasását, mert egyre jobban untat. Pedig gyönyörűen ír, és ez is egy jófajta disztopia lehetne, de egy idő után túl lassú, túl nyomasztó.

Anne Barnes: Önbizalom

Ezt azért vettem ki a könyvtárból, mert olyan hívógató volt ez a borító, és mert Katinkára ráfér az önbizalom növelése (meg persze én sem vagyok egy önbizalomtól duzzadó típus). De sajnos ebben a bonyolult problémában nem nagyon tudott segíteni ez a könyvecske: csak egy szépen megcsinált idézet- és ötletgyűjtemény.

Moritz Netenjakob: Macho Man

Hangosan nevetős könyv a férfi-női szerepekről, a különböző kultúrák ütközéséről. Nálunk nem lenne piacképes, és nem csak a túl sok német kulturális utalás miatt, hanem azért sem, mert rendkívül szimpatikusnak írja le a bavándorlókat, akik mások ugyan, mint mi, de attól még nagyon rendesek. (Saját példány volt, egy kedves tanítványomtól kaptam még régebben.)

Ezeket zsűrizésre olvastam, a legtöbbet könyvtárból:

Kertész Edina: Dodó nyomozó és az eltűnt feltaláló

Már a sorozat előző része is tetszett, és ez sem okozott csalódást:  izgalmas, vicces, gördülékeny. Nagyon jól felépített, abszurd világ, remek stílus.

Csapody Kinga: Türelmesek lettünk

Nem volt annyira meggyőző, mint az előző rész, de ettől függetlenül van létjogosultsága az ilyen kis hétköznapi szituációkat elmesélő könyvecskéknek, ebben pedig igényes a szöveg, helyesek a rajzok, és nem is annyira szájbarágós. (bolti olvasás volt)

Menyhért Anna: Rubinbogyózselé

Helyes történet, de nem túl eredeti, nyelvileg is eléggé egyszerű. Kár, mert nagyon szép kötet, és nagyon jó a cím is, valami sokkal nagyobb durranást vártam.

Kolozsi László: Apufa

Na, itt meg a képek nem tetszettek annyira, de a szöveg mindent visz. A legszebb könyv a gyászról, amit ebben a kategóriában eddig olvastam.

Fodor Veronika: Egy kiállítás képei

Ebben megint gyönyörűek az illusztrációk, a nyelvezet is szép, hangulatos, de a történetek sajnos elég unalmasak, és nem is gyerekeknek valók.

Varga Bálint: Zsé meg a haverok

Helyes, vicces, nyári hangulatú. Olyan dumák vannak benne, hogy sokszor hangosan nevettem, és irtó aranyos ez a kis csapat, meg nagyon vonzó a falusi hangulat. 

Félbehagyások (2):

P.D. James: Ártatlan vér

Nyomasztó volt és elég beteg, de azért bírtam a feléig, mert kíváncsi voltam, ám amikor látszott, hogy nem lesz már itt semmi izgalom, elengedtem.

Julian Fellowes: Belgravia

Ez nagyon érdekelt, azért is vettem meg anyósomnak, de pár oldal után éreztem, hogy nem nekem való. Sem a kor, sem a stílus, sem a történet nem jött be.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr3213126462

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása