2017.05.31. 08:43
Májusi zárás
Beszerzések (7):
Születésnapomra kaptam tesómtól:
Graeme Simsion: Örökké holnapig
Szegeden a Bendegúz-versenyen a 3 könyvet 2000-ért akcióban vettem:
Thury Zsuzsa: A tűzpiros üveggömb
Ian Ogilvy: Measle és a Mordmágus
Fabrice Colin: London vámpírjai
Könyvtári kiárusításon vettem darabját 100 forintért:
P. D. James: Fehérköpenyes halál
P. D. James: A hulla csónakon érkezett
Olvasások (19):
Gyerekkönyves zsűrizésre:
Pásztohy András: A kisegér, aki majdnem hős lett
Igényes szöveg, jól kitalált történet, az illusztráció meg zseniálisan jó a maga egyszerűségében, de sajnos engem nem tudott annyira magával ragadni mégsem.
Dés Mihály: Ancsa és Pancsa a gyerekszoba fogságában
Bele lehetne kötni egy két dologba, de ősszességében meg szórakoztató és valóságos.
A rajzok aranyosak, a történetek életszerűek, megkedveltem a szereplőket is, de sajnos nem volt jól felépítve, hiányérzetem volt a végén.
Sokat vártam tőle, de ez a kötet se volt egy gyöngyszem: bár az illusztráció nagyon szép, a szöveg elmarad tőle, sokszor didaktikus, logikátlan.
Pernyész Dóra: Habcsók hercegnő
Ez volt ebben a kategóriában az egyik legjobb a hónapban, de egy iciripiciri azért itt is hiányzott a tökéletességhez.
Szépek a képek, jó a zene, de a versek olvasva elég átlagosak, Rutkai Bori meg úgy énekel, mintha folyamatosan alulintonálna, megőrülök tőle.
Gáll Viktória Emese: Borsi a hóban
Jobban tetszett, mint az első rész, pedig az is kellemes volt. Hangulatos, aranyos könyv téli ünnepekkel, népszokásokkal, hangulatokkal.
Magyari Péter: Bence és a türkiz Nabu
Vagány, vicces, de ugyanakkor van érzelem is rendesen, jól felépített, izgalmas és egyben empatikus történet. Kisfiúknak nagyon ajánlom!
Stiglincz Mihály - Varga Norbert: Kalimpa
Jó ötlet a mesét összekötni a mozgásfejlesztéssel: kedves a történet, aranyosak a rajzok, hasznosak és ötletesek a gyakorlatok.
Ifjúsági zsűrizésre:
Ez is egy csont nélküli darab a tavalyi ifjúsági mezőnyből. A főszereplő nagyon szimpatikus, szerethető figura, a kalandok izgalmasak, az egész történet magával ragadó. Letehetetlenül élvezetes olvasmány.
Átlagos a sztori, átlagosan megírva. A humora jó a szerzőnek, azzal nincs hiba, sok kis részletet élveztem ebből a szempontból, de egy igazán jó regényhez ez nekem kevés.
Székely Anikó: A Galápagos-akció
Székely Anikó: A Cézanne-akció
Jól olvasható, kellemes ez a BANDA-sorozat, 10 év körülieknek való krimik.
Saját örömre:
Satoe Tone: Ahol a szív dobban
Ez sajnos nem jelenetett valami nagy örömet, rettentő gyenge történet, szép, de szinte minden oldalon ugyanolyan képekkel.
Alan Bradley: Amikor a csontok suttognak...
Na, ez viszont nagyon jó volt: tavaszi hangulat, Flavia elemében, jöhet a folytatás!
P.D. James: Szörnyűségek szép szigete
Gyönyörű, szépirodalmi igényességű leírások, jól kidolgozott jellemrajzok, fondorlatos bűnügy. Nagyon bírom P.D. James-t, szerencsére sikerült most még egyet-kettőt begyüjtenem (lásd fent). Ez volt egyébként az egyetlen saját példány az e havi olvasottak közül, a többi mind könyvtári.
Amy Morin: 13 dolog, amit a mentálisan erős emberek elkerülnek
Egyetlen kivétellel kisebb-nagyobb mértékben az összes dolog vonatkozik rám, amelyeket kerülnöm kéne, ha mentálisan erős szeretnék lenni, úgyhogy van min dolgoznom.
Hendrik Groen: Lesz ez még így se
Roppant szerethető figura ez a Hendrik Groen, és nagyon jól ki van találva ez az egész az öregek otthonával meg a klubbal. Hol humoros, hol szívszorító, pont ahogyan szeretem
Alexandra Jamieson: Egy falat kísértés
Kellettek az utóbbi időben a lelki megerősítések, épp ezért ez a második önsegítő könyv volt, amit a hónapban olvastam. Adott ez is inspirációt, de most egy időre elég volt az ilyesmiből.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.