Hogy időszerű legyek, próbáltam összegyűjteni ide egy-két olyan gyerekkönyvet, amelyek szebbé, hangulatosabbá teszik az ünnepi várakozást, az adventi időszakot.

blog_195.jpg

Elsőnek Turbuly Lilla Talált szív című könyvét említeném, mert ez volt a legfrisebb élményem. Már régóta szerettem volna elolvasni, mert valahogy éreztem, hogy nekem való lesz, csak aztán a tavalyi zsűrizés kapcsán elém került a szerzőnek ez a kötetete, ami később jelent meg ugyan, de mégis a Talált szívnek inkább előzménye, hiszen ott a főszereplő, Pepe, még kiscsoportos, és sajnos valahogy nem igazán tudott közel kerülni a szívemhez, olyan kis átlagos volt az egész. Féltem, hogy akkor talán nem is olyan nagy ász ez a Turbuly Lilla, és talán túl sokat várok a Talált szívtől is. Most örülök, hogy végül rászántam magam, mert tökéletes kis könyv: szép ívű, okos, kedves történet, nagyon kellemes, szerethető illusztrációkkal, és helyes részletekkel képben és szövegben egyaránt. Remek karácsonyváró kötet ovisoknak, kisiskolásoknak.

blog_196.jpg

1991-ben, sok évvel a gyerekem megszületése előtt vettem meg Mauri Kunnas hazánkban először megjelent könyvét, akkor még csak a magam örömére. A Télapó tizenkét ajándékot kap azóta nem csak a mi családunkban vált igazi klasszikussá: a rengeteg aprólékos, vicces rajzzal kísért, kedves karácsonyi történetet 15 évvel később más címmel is kiadta a Carthaphilus, sőt Kunnas más mikulásos könyveit is, de szerintem ez az első az igazi. Kunnas a Télapó finn otthonába vezet el minket, ahol együtt él a feleségével és a manókkal. A részletgazdag, vidám képeskönyvből megismerhetjük a Mikulás hétköznapjait, nézegetése, böngészése már a legkisebbekkel is remek adventi elfoglaltság lehet.

blog_197.jpgAnnie M.G. Schmidt Janó és Janka kalandjait bemutató könyveit nagyon kedvelem. Az óvodásoknak szóló sorozatban tavaly a különböző évszakok meséit összegyűjtő kötetek mellett megjelent egy teljesen a Mikulásnak szentelt rész is. A szokásos kedves, egyszerű történeteket olvasgatva, a két gyerekkel együtt várhatjuk a Mikulást. Nekem a vége felé már egy kicsit sok volt ez a várakozás, de valószínű az óvodások jobban értik ezt a felfokozott lelkiállapotot. Ezt a sorozatot is, mint a szerzőnő többi könyvét, Fiep Westerndorp képei illusztrálják: a képek egyediségét ez esetben az adja, hogy a Janó és Janka feketében, árnyszerűen jelennek meg a színes környezetben.

blog_198.jpg

Végül jöjjön egy végtelenül bájos kis könyv, egy mese a karácsony szelleméről. Bosnyák Viktóriával, mint már írtam, ellentmondásos a viszonyom, valamikor nem tudom értékelni a dolgait, de valamikor meg egyszerűen tökéletesen nekem valót sikerül neki összehozni. A Puszedli és Habcsók volt az első ilyen élményem tőle, külön tetszett, hogy a sztoriba szépen egyszerűen, nem didaktikusan beépítette az öt szeretetnyelvet is. A kötetet Rippl Renáta illusztrációi teszik még kedvesebbé. Ez egyébként egy annyira szép kötet szerintem, hogy tökéletes ajándék lehet a fa alá is.

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr8112008030

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása