meseanyu 2016.10.26. 19:52

Az öregedésről

blog_183.jpg

Maradj fiatal! című 2011-es kiadású kötetre már megjelenésekor felfigyeltem, sőt először nagy lelkesedésemben még a beszerzendők listáján is helyett kapott. Aztán valahogy mégsem vettem meg, viszont a könyvtár igen, de a polcon mégsem találtam sosem. Teltek múltak az évek, a könyv valahogy mindig ott volt az agyam hátsó zugában, és most, hogy kissé rákattantam az egészségmegőrzésről szóló könyvekre, gondoltam ez se maradjon ki, és rákérdeztem egyik alkalommal, hogy hol rejtegetik ezt a becses kötetet. A könyvtárunk beszerzési és raktározási szokásairól külön bejegyzést lehetne írni, szerintem fogok is egyszer, ahogy gyűlnek a tapasztalatok, ez az eset is egy volt közülük, mivel kiderült, hogy a könyv valamilyen raktárszerű helyen foglalt helyet, megjegyzem, ez nem volt feltüntetve sehol a katalógusban. No, mindegy, csak előkerült ez a szép nagy album, és nagy lelkesedéssel vittem haza. Esténként lapozgattam, olvasgattam, és sok minden tetszett benne, de aztán arra lettem figyelmes, hogy egyre jobban unom. Rendkívül hasznos összefoglalónak tartom, és ha egy könyvet kéne ajánlanom szerteágazó egészségvédő tanácsokkal, érthető és szellemes magyarázatokkal, akkor biztos ezt mondanám, de így egyben lenyomva egy kicsit tömény volt. Mivel én már olvastam ezt-azt, így 42 évesen már megérintett az öregedés szele, meg enyhe fokú hipochondriám, és családi-baráti körben közszájon forgó történetek miatt úgy érzem eléggé ki vagyok művelve az egészségvédelem témakörében, sok újat nem tudott mondani, viszont volt olyan is, amivel nem nagyon tudtam egyetérteni, ezért egy kicsit meg is kérdőjeleződött az egész hitelessége. Nem hiszek pl. a szűrt vízben, és abban sem, hogy több maréknyi táplálékkiegészítőt kellene szednünk naponta, meg hogy az az egészséges, ha 40% alatt van a lakás páratartalma. Azt látom a neten is egyébként, hogy ez a Mehmet C. Oz eléggé vitatott személyiség, úgyhogy azért érdemes csínján bánni vele. Ennek ellenére el tudnám képzelni kis hazánk házikönyvtáraiban ezt a kötetet, mert azért valljuk be, sajnos nem egy túlzottan egészségtudatos nép a magyar, és ezért minden segítség jól jön. Ez tipikusan az a helyzet, hogy bár  a kötet nem tökéletes, de jelenleg nem tudok jobbat a piacon, ahol egyben ilyen sok minden, ilyen gyakorlatiasan, könnyen emészthetően és élvezhetően le van írva.

blog_184.jpg2011-es kiadás az Animustól, a városi könyvtárból kölcsönözve. Nagyon szép kiadás, kellemes a borító, szép a tipográfia, látványos a színek váltakozása, jók a rajzok. A fenti, a szerzők képével díszített borítónál meg fényévekkel esztétikusabb.

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr9211840279

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása