blog_179.jpg 

Tavaly anyák napjára kaptam Natasha Solomons egyik regényét, a Mr. Rosenblum listáját, amelyet azért tettem fel a kívánságlistámra (mindig egy ilyen listából választanak a lányom és az apja ezen jeles alkalommal, hogy biztosra menjenek), mert nagyon vonzó volt a fülszövege és a borítója is. Mint később kiderült, jó volt a megérzésem, mert ez volt az egyetlen a szerző regényei közül, amely igazán el tudott bűvölni. De ne szaladjunk ennyire előre, előtte még két másik könyvét is kivettem a könyvtárból, mert valamiért szintén vonzottak.

blog_175.jpgOtt volt először a Tyneford-ház, amelynek a fülszövegében Kate Mortont és a Downton Abbey-t emlegetik, nem csoda hát, hogy szinte azonnal olvasni akartam. Nem mondom, hogy ezután hatalmas csalódás volt, nem tudtam úgy igazán semmibe belekötni, hacsak nem a szerelmi szálba, amiről szinte rögtön sejtettem, hogy nem az én elvárásaim szerint fog alakulni, de ez csak az én ízlésem, az apakomplexusosoknak biztos bejön. Egyébként egy szépen megírt, érdekes könyv, de nem mondanám különösebben izgalmasnak, engem legalábbis nem tudott beszippantani. Úgy is mondhatnám, hogy kissé lapos volt. 

 

blog_176.jpgAztán jött az Eltűnt feleségek galériája, amely elmélyítette érdekes viszonyomat a szerzővel. Ez jobban tetszett, mint a Tyneford-ház, sokkal jobban érdekelt, lekötött, de valahogy mégsem tudott úgy igazán közel kerülni a szívemhez most sem Solomons. Akármilyen szépen, igényesen ír, akármilyen érdekes, fordulatos a sztori, a szikra egyelőre hiányzott. De ekkor még bizakodó voltam, és mint kiderült, meg is érte még egy esélyt adni, különösen, hogy a következő könyv a birtokomban volt, és a várólista csökkentési projektemben is szerepelt.

 

blog_177.jpgÉs Solomons végre meg tudott lepni, izgalmas fordulatok voltak, és nem arról szólt az olvasás, hogy ok, úgyis tudom, mire akarsz kilyukadni (és persze az nekem nem fog tetszeni), csak haladjunk már. Elbűvölő, egyedi, kedves történet volt. Hangulatos, jól szerkesztett, volt benne humor is, meg szomorkodás, de végkicsengését tekintve nagyon pozitív. Valószínű azért is sikerült ennyire jól, mert a szerző a nagyszüleiről, és Dorsetról, arról a vidékról írt, ahol jelenleg is él, és bár sok elem volt a fantázia szüleménye, azért látszott, hogy szívét-lelkét beleadta. Meg talán azért is érintett meg annyira, mert pont a kvóta-népszavazás kampányának legsötétebb óráiban olvastam, és azt éreztem, hogy Jack próbálkozása a beilleszkedésre lehet, hogy manapság is hasonlóan küzdelmes lenne. Pedig ő aztán tényleg próbál beilleszkedni, de máshogy néz ki, máshogy beszél, mások a szokásai, más a vallása, és bizony elég nehéz dolga van. Szomorú látni, hogy anyanyelvét, szokásait, vallását és végül még a nevét is elhagyva igyekszik asszimilálódni. 

 

blog_178.jpgMivel Mr. Rosenblum története ennyire tetszett, gondoltam, kiveszem még azt az egy Solomonst, ami volt a könyvtárban, és szintén nagyon kecsegtető fülszöveggel bírt. (Mondjuk az már gyanakvásra adhatott volna okot, hogy megint egy ház van a címben, de mint sokszor leírtam már, engem kifejezetten vonzanak a házak.)De ahogy elkezdtem olvasni, megint csak azt éreztem, mint a Tyneford-háznál, hogy szép és jó ez mind, de engem nagyon kevéssé tud lekötni. Abba is hagytam, annyira időpocsékolásnak tűnt az egész, pedig most, hogy visszagondolok, megint nem jut igazán semmi kivetnivaló eszembe. Úgyhogy egész egyszerűen levontam a következtetést Solomnons-szal kapcsolatban: bármennyire is sok erénye van, és sokaknak okozhat szép perceket, órákat, nekem valahogy mégsem talál be igazán, úgyhogy tekintem a Mr. Rosenblumot egyszeri szerencsének, de ezután inkább kerülöm az egyébként nagyon szimpatikus írónő könyveit.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr2711730043

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása