És akkor folytassuk még egy pár kötettel, amelyek lemaradtak a 2015-ös toplistáról, de nekem mégis tetszettek:

blog_151.jpgKicsit féltem Bodor Attila könyvétől, mert ha a szerző aktív moly, ráadásul szimpatikus, mindig kellemetlen, ha nekem meg nem jön be a mű. Szerencsére jelen esetben aztán semmi ilyesmi nem történt, nagyon is kedvemre való volt ez a könyvecske, abszolút meg is állta szerintem a helyét a mezőnyben. Nagyon aranyos, klasszikus felépítésű történet, kedves, ízléses rajzokkal. Ahogy a könyv hátulján is írják, felolvasásra már óvodásoknak is, de kisiskolásoknak is tökéletes kezdő olvasmánynak. Zsűritársaim közül többen idegenkedtek az édességtüsszentéstől, de szerintem egyáltalán nem volt ez gusztustalan, bátran ajánlom a fent említett korosztálynak, emellett tipikusan olyan könyv szerintem, amit a szülő is élvezni tud.

blog_152.jpgPásztohy Pankát eddig is kedveltem, mint illusztrátort, és első, íróként is jegyzett mesekönyve is nagyon tetszett. Szerintem ez egy nagyon aranyos, egyszerű, de korrekt kötet, a szerzőtől már megszokott helyes képi világgal, a korosztálynak megfelelő kevés, de értelmes szöveggel, fontos témával. Pitypang kutyus és gazdája, Lili története szintén sorozat, mint manapság a legtöbb gyerekeknek szóló dolog, és már meg is jelent a második rész. Azt még nem olvastam, de ha az is ilyen kedves kötet, szorítok, hogy helye legyen a 2016-os toplistán. 

blog_153.jpgRippl Renáta szintén illusztrátorként volt eddig ismert és kedvelt, aztán most ő is tollat ragadott, és a Piroska és a farkas klasszikus történetének átíratával jelentkezett. Nem aratott túl nagy sikert a zsűrinél, sokan fájlalták, hogy nincs értelme az ilyen jellegű könyveknek, nem kell a meséket átírni, finomítani, úgy jó az, ahogy van. Alapvetően nem vagyok én sem híve a Grimm mesék átírásának, olvastam én is Bruno Bettelheimot, tudom, hogy minden szadisztikusnak tűnő résznek helye van ezekben a történetekben, de ezt a kötetet mégis nagyon aranyosnak tartom. A kedves történet mellett élénk színek, kedves rajzok jellemzik a könyvet, egész kicsiknek tök helyes szerintem, aztán meg majd jöhet az igazi Piroska, minden borzalmával együtt.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr4010421804

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása