blog_128.jpgOlvastam már egy jó csomó könyvet a második világháborúról, és nem mondom, hogy a kedvenc témám, de valahogy újra és újra megtalál egy-egy ilyen regény. Van, amikor csalódás, mint mondjuk nem olyan rég Els Beerten könyve, amit végig sem bírtam olvasni, annyira nem nekem íródott. Azért jutott most eszembe, mert A láthatatlan fény valahogy számomra nagyon hasonló: szokatlan szemszögből mutatja be a történelemből és egyéb fikciókból szinte már unásig ismert eseményeket, tinédzserek a főszereplők, és bár Doerr könyve nem ifjúsági kategória, a rövid fejezetek, jól olvasható stílus miatt akár az is lehetne. Persze van itt a hasonlóságokon túlmutatóan sok finom különbség is, nem véletlenül kapott a szerző Pulitzert, az egyszerűség mögött nagyon átgondolt dramaturgia, erős jelenetek, izgalmas, több szálú történetvezetés, jól kitalált karakterek bújnak meg. Végtelenül szimpatikus főszereplők, hangulatos helyszínek, nekem már csak a több értékelésben is hangoztatott szépséges írásmód hiányzott a tökéletességhez. Mert bár Doerr egyáltalán nem ír rosszul, rengeteg olyan írót olvastam már, akik sokkal jobban elvarázsoltak ezen a téren. Mindenesetre valamit tud a srác, mert egy pillanatig sem untam a könyvet, nagyon izgatott a szereplők sorsa, magával ragadott a történet, úgyhogy ha valaki egy szívszorító, mégsem erőltetetetten könnyfakasztó, elbűvölő francia helyszíneken játszódó izgalmas, korrekten megírt történetet keres mindenféle apró kis plusszokkal (rádiózás, gyémántok, madarak és még sorolhatnám napestig), annak nagyon ajánlom.

blog_127.jpg

blog_129.jpg2015-ös kiadás az Alexandrától, anyósomnak vettem, és ajándékozás előtt elolvastam. Kemény borítós, minden ízében igényes, ajándéknak már csak a külleme miatt is nagyon alkalmas. Egyébként meg olyan történet, amely szélesebb rétegeket is meg tud fogni. A címlapkép szép, ízléses, illik a könyvhöz, bár kissé kibogozhatatlan számomra, hogy milyen gyerekeket is akar ábrázolni pontosan. A fenti kék változat, a történet egyik fő színhelyéül szolgáló Saint Malo-val, ebből a szempontból sokkal direktebb, egyúttal értelmezhetőbb.

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr688828778

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása