Sok szakácskönyv átment mostanában a kezeim között, és mivel nincs erőm, időm mindegyikről külön-külön írni, úgy gondoltam, legyen ezekből  is inkább egy sorozat.

blog_44.jpgHegyi Barbara első szakácskönyvével nagyon meg voltam elégedve, ezért vártam már, hogy mikor szerzi be a könyvtár a másodikat is. Egy évet kellett várni, de azért csak meglett, és elmondhatom, hogy ez is nagyon tetszett. A tematikát, mint ahogy a címből is kiderül, a különböző alkalmak adják, olvashatunk recepteket gyerekzsúrtól kezdve barátnős buliig, kettesben elköltött romantikus reggelitől a családi karácsonyig. Még mindig le a kalappal az előtt, hogy Hegyi Barbara mit művel a konyhában, ebből a kötetből is sok mindent ki akarok próbálni. A lazacfilét borsópürével már kétszer el is készítettem, hihetetlenül egyszerű és ízletes. Nagyon izgatja a fantáziámat a sütőben sült császármorzsa, de biztosan csinálok majd citrusos gombát, pácolt lilahagymát vagy akár sült sajtot dióval és szőlővel. Egyszerű, de nagyon inspiratív ötletek, imádom az ilyeneket. Bár a szerző stílusa néha kissé fellengzős, de azért határozottan olvasmányosan, érdekesen ír, és én különösen szeretem a szakácskönyvekben a személyességet. A képek szépek, ízlésesek, a pluszt ebben a kötetben a különböző terítési útmutatók adják.

blog_45.jpgStahl Juditnak nagyon hasonló a hozzáállása a főzéshez, mint nekem, ezért általában tetszenek a dolgai. Sok könyve meg is van, de eddig csak az egyik gyorsról írtam. Már nem veszem a könyveit (meg másét sem), és mindig elgondolkodom, hogy ennyi könyvvel meg tévéműsorral (amelyekbe szintén belefutok olykor) a háta mögött, vajon tud-e még újat mondani, és képzeljétek, tud. Ebben a kötetben is találtam olyan ötleteket, amiket hasznosítani tudok, pl. egy csomó mindenbe tesz mogyorót, kesudiót vagy éppen fenyőmagot, salátába, tésztaszószba, de nagyjából akármibe. Ezt a kis pluszt biztos, hogy kipróbálom, de találtam újszerűen összeállított salátákat vagy egytálételeket is. Hogy nagyon egyre jár az agyunk, azt az is bizonyítja, hogy volt egy olyan recept is, amit én tök hasonlóan kreáltam, teljesen saját fejlesztés és rendszeresen alkalmazom, és ez az ajvár és tejföl keverékéke épülő szósz. Mint a cím is mondja, a kötetben gyors receptek vannak, főleg olyanoknak, mint én, akik úgy akarnak finoman főzni, hogy ehhez ne kelljen órákat robotolni a konyhában. Kezdőknek, gyakorlottaknak egyaránt érdekes lehet, és szép is.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr598369778

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása