meseanyu 2016.01.13. 10:21

Szeretünk, Don!

rosie_project_image.jpg

A múlt év utolsónak elolvasott könyve volt Don Tillman történetének második része, amelyet azért hagytam az ünnepekre, mert felhőtlen móka-kacagást vártam tőle, de sajnos aztán inkább Katával értettem egyet abban, hogy Rosie nálam is meglehetősen kihúzta a gyufát. Pedig én már voltam terhes, úgyhogy elvileg bele tudnék helyezkedni ennek a helyzetnek a lelki aspektusaiba, de Rosie azt gondolom, nem a babát váró nő archetípusát hozza, hanem egyszerűen egy rossz természetű, nehezen kezelhető csaj, amit mondjuk többször le is ír a szerző, tehát gondolom, ő is ezen a véleményen van. Emellett szerintem azzal, hogy a felesége ennyire elviselhetetlen, önző hisztérika, Don még szimpatikusabbá válik, egy igazán édes, pozitív hős, aki annyira igyekszik, és önhibáján kívül kerül mindenféle méltatlan helyzetbe. Valószínű ez is célja volt Graeme Simsionnak, és jól is sikerült neki, hogy ezzel a történetvezetéssel még közelebb hozza szívünkhöz Dont, és ezzel egy igazán feledhetetlen karaktert alkosson. Tehát ez a második rész nem annyira vicces, mint az első, inkább elgondolkodtató, de végül is ez az irodalom célja, hogy valamilyen hatást váltson ki belőled, és ha dúlsz-fúlsz, miközben Don megpróbáltatásait olvasod, az is jó, csak jelen esetben másképp, mint vártam. Ennek ellenére, mindenkinek ajánlom, aki szerette az első kötetet, én  a magam részéről pedig még akár egy harmadikat is szívesen olvasnék, amelyben Don a gyereknevelés rejtelmeivel ismerkedik. Mert van ebben a karakterben még rengeteg potenciál szerintem.

rosie3.pngrosie_2.jpg

rosie_1.jpg2015-ös kiadás a Libritől, Katától kölcsönözve. A kötet külleme tökéletesen illeszkedik az előző részhez, tetszik a szín, a grafika, nagyon jól megcsinálták. Fentebb látható egyébként, hogy bár a regénynek sok kiadása létezik angolul, ott is nagyon ügyeltek rá, hogy szépen illeszkedjenek egymáshoz a részek, és ezt az összhangot jól meg is oldották, emellett pedig egyik borító szebb, mint a másik. Szép munka!

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr188267752

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása