Kamaszkorom nagy kedvence volt Erich Kästner Három ember a hóban című rövidke, de annál ütősebb kis regénye, és bár nem vagyok nagy újraolvasó, valahogy úgy éreztem, ez nekem most kell. Kicsit féltem ugyan újra kézbe venni, mert hátha nincs már benne az a varázs, amit tizenévesen láttam, de annyira vágytam valami igazán jóra, mesésre és könnyedre, hogy gondoltam nekirugaszkodom németül, így ha mást nem is érek el az olvasással, legalább a nyelvet gyakorlom.

szalloda.jpg

A szállodába vittem magammal szilveszterkor, mert szállodában játszódik a történet, és úgy emlékeztem, hogy szilveszterkor. Utóbbi  emlék ugyan tévesnek bizonyult, de legalább hó meg téli hangulat volt benne jócskán. Na és persze mindenféle jó kis vígjátéki fordulat, félreértések meg miegymás. A történetvezetés klasszikus, mégis ötletes, tele jófajta, nem erőltetett gegekkel, szeretnivaló figurákkal. A nyelvezet, a stílus pedig hihetetlenül könnyed, elegáns, nincs szószaporítás, túlmagyarázás vagy ömlengés, csak szellemes dialógusok, élénk leírások. És mindehhez egy csipetnyi társadalomkritika, kis filozófia, így áll össze egy igazi vicces és szívmelengető örökzöld, egy olyan könyv, amit mindegy ezek szerint, hogy 12 vagy 42 évesen olvas az ember. Kästner tényleg egy zseni, a szórakoztatás, és emellett a humánum nagy mestere, igazán szegényebb lenne a világ a könyvei nélkül. A könyvből készült filmet is megnéztem, és bár imádom a régi fekete-fehér filmeket, azt gondolom, ez a történet megérdemelne egy új változatot is, főleg hogy mostanában a németek nagyon jó közönségfilmeket csinálnak.

harom.jpg

1996-os kiadás a Deutscher Taschenbuch Verlagtól, a megyei könyvtárból kölcsönözve. A borítójáról nem sikerült képet találnom a neten, de nem túlzottan eltalált a címlapja az biztos. Hegyek vannak rajta, meg síelők, de valami olyan absztrakt stílusban, hogy a gyanútlan olvasó azt gondolhatja ránézésre, hogy ez valami befordulós, posztmodern dráma. Magyarul a fenti borítóval és Kaján Tibor illusztrációival olvastam, az a kiadás határozottan jobban illett a történethez.

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr348261022

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása