blog_13.jpgTersánszky Józsi Jenőtől először A rejtelmes bábú című kötetet olvastam még 2012-ben. Leginkább azért vettem meg annak idején, mert gyönyörű könyv. Én egyébként is szeretem Pásztohy Pankát, de ez egy egészen más képi világ, mint mondjuk a Panka és Csiribí, lágyan pasztelles, igazán finom, minden részletre kiterjedő munka. A meséktől azt vártam, hogy majd Mórásan békebeliek lesznek, de csalódnom kellett, olyan fura hangulatú volt az egész. Voltak benne egészen elborzasztó mesék is, viszont egy igazán helyeset sem találtam. Kár a kötetért, mert az illusztrátor viszont kiemelkedőt nyújtott.

 

blog_14.jpgA Kacor csínyeit az előbb leírt csalódás miatt már meg sem vettem, viszont kivettem azért a könyvtárból, mert továbbra is izgatta a fantáziámat a szerző. A rejtelmes bábunál sokkal jobban tetszett ez a kötet, bár azért ezek a mesék sem voltak tökélesek. Kedves, vidám történetek, de néhol kicsit esetlen megfogalmazásokkal, sokszor olyan se füle se farka az egész. Az illusztráció viszont itt is remek, bár talán nem annyira zseniális, mint a másik kötetben. Szóval összességében nem bánom, hogy nem szereztem be, valószínű nem az én világom Tersánszky Józsi Jenő művészete.

 

blog_15.jpgG. Szász Ilona viszont már első kötetével, A Mindentvarró Tűvel rögtön belopta magát a szívembe. Számomra tökéletes darab, nagyon az én stílusom: igazi nosztalgikus könyv, a történet, a képek… Szegedi Katalin hozza a formáját (iszonyúan tehetséges ez a nő), G. Szász Ilona pedig elbűvölően mesél, nagyon bájos kis történetet kanyarított. Cérnácska Szabócska és Málika, a varrókisasszony romantikus történetét szürrealizmusa és régies nyelvezete miatt inkább nagyobb óvodásoknak ajánlom, meg persze az ilyesmit kedvelő anyukáknak.

 

blog_16.jpgCókmók, a morgolódó szekrénymanó, G. Szász Ilona második kötete is nagyon rendben van. Kicsit egyszerűbb, mint A Mindentvarró Tű, szövegileg és képileg is, ezért kisebbeknek is bátran ajánlható. De ebben is megvan az igazi G. Szász Ilonás kifinomult, régies, nosztalgikus nyelvezet, a sok apró bájos ötlet és sziporka. Ezúttal az illusztrátor Gyöngyösi Adrienn volt, akit szintén nagyon szeretek, el is találta jól a mese hangulatát, nem véletlen, hogy a szerzőpáros ezzel a kötettel a 2011-es Aranyvackor pályázaton harmadik helyezést ért el.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr928190278

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lulma 2015.12.29. 18:29:18

Szia! Egy ideje figyelem a blogodat. Gratulálok hozzá, nagyon tetszik!
Kisgyermeknevelőként mindig szívesen olvasom a gyerekkönyves bejegyzéseket. Jó kis válogatás :)
süti beállítások módosítása