meseanyu 2015.09.01. 15:54

Merops, Szekszárd

 

img_0971.JPGBármennyire is imádom Szekszárdot, és úgy gondolom sokkal több potenciál van még ott a turizmusban, mint ahogy egyelőre el tudja magát adni a borvidék és a város, azt sajnos be kell ismernem, hogy mindeddig nem dúskálhatott az ember a jófajta vendéglátóipari egységekben a környéken. Most viszont a Hotel Merops éttermével úgy érzem, elindult valami a városban a csúcsgasztronómia felé. A hotel a Mészáros család tulajdonában van, akik most a borászatuk, és a vendégfogadásra eddig is alkalmas borházuk és pincéjük mellett egy igazán elegáns szállodával erősítik a szekszárdi vendéglátást (amely nem mellesleg sajnos minőségi szálláshelyekben sem bővelkedik). Az étterem miliője is nagyon vonzó, azt kell mondjam, nagyon jó volt a lakberendezőjük, egy igazán trendi, nagyvárosi hangulatot árasztó helyet tudtak létrehozni. 

img_0961.JPG

Ami nagyon pozitív volt, hogy rögtön kaptunk egy ajándék üdvözlőitalt, egy pohár fehérbort, egy kellemes Irsai Olivért. Az ételekhez egyébként végig jelölik az ajánlott borokat, mi kértünk is minden fogáshoz, illetve én a desszerthez már nem, mert sok lett volna. Kajailag itt is kaptunk étvágygerjesztő előfalatkákat, ami még nem volt sajnos annyira lenyűgöző. A fő gondom az volt, hogy a sajtkrémhez felszolgált kenyér nem volt különösebben házias, inkább csomagolt szendvicskenyér jellege volt. A fűszeres krém nem volt rossz, bár az én ízlésemnek egy kicsit híg volt az állaga. Fotót sajnos elfelejtettem róla készíteni, de gusztusosan kis pohárkában tálalták fel.

Nem bírtunk lemondani az előételről sem, lesz, ami lesz. Én kacsamájat rendeltem kaláccsal és szőlőlekvárral, na ez már nagyon ízlett.

img_0964.JPG

Tibor bundázott kecskesajtot evett, és szintén nagyon meg volt elégedve. Félúton cseréltünk.

img_0965.JPG

Főételnek én tanyasi csirkemellet rendeltem, ami kissé száraz volt, de a köret viszont maga a csoda: a szalonna pörcökkel díszített héjában sült hagyma, szintén héjában sült édeskrumpli és  tejfölös mártás.

img_0966.JPG

Tibor báránycsülköt választott, ami elég emberes darab volt, és állítólag nagyon finom.

img_0968.JPG

Katinka ehette a szokásos rántott húst, és desszertnek a szokásos csokifelfújtat. Hihetetlen, hogy ez az édesség szinte mindenhol megtalálható. Itt sokkal szebben tálalták mint a La Marédában, és valami kellemes kis pudingot szolgáltak fel hozzá, amiről a pincért kérdezve kiderült, hogy tápióka. Ennek külön örültem, mert olvasmányaimban rengetegszer találkoztam már vele, de sosem kóstoltam.

img_0969.JPG

Én mangós krémest választottam, ami nem volt olyan habkönnyű, mint a La Marédában, állagában és kinézetében az egész inkább a mille feuille-höz hasonlított, amit Pannonhalmán ettem. Mindenesetre nekem bejött, bár most már sokadszorra érzek valami fura mellékízt a mangós cuccokban, amit eddig nem tapasztaltam.

img_0970.JPG

Összességében egészen lenyűgözött minket a Merops (Tibor szerint ebbe azért lehet, hogy belejátszott az elfogyasztott bor is): nagyon kellemes környezet, kedves kiszolgálás, trendi ételek szép tálalásban, korrektül elkészítve  és kitűnő borok. Nekem legjobban a Kadarka Prémium ízlett, amit eredetileg Tibor kapott a bárányhoz, de elcseréltem az én Merlot-mra (Ezt így kell toldalékolni?), mert azért meg nem vagyok annyira oda. Ebből a kadarkából vettünk is egy üveggel itthonra, utána meg még sétáltunk egyet a városban a langyos estében. Nagyon jól éreztük magunkat, csak így tovább, Szekszárd!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr107751150

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása