meseanyu 2015.04.10. 08:58

Elrontott életek

remains-of-the-day2.jpg

Jó régen olvastam az első könyvet Ishigurótól, a Ne engedj el! akkor nem győzött meg teljesen, vártam a következő élményt a szerzőtől. Majdnem három évi várakozás után pedig sikerült még egy regényét elolvasni, és most úgy érzem, jó lenne végigolvasni az eddigi életművét, ugyanis ezzel most nagyon a szívembe talált. A főkomornyik szabadsága többek számára ismerősebb lehet a film címével, A napok romjai sokunknak emlékezetes filmélmény. Most hogy olvastam, szinte a fülembe csengtek a film mondatai, olyan érzésem volt, hogy olvastam már én ezt a sztorit, pedig biztos voltam benne, hogy nem, csak a filmre emlékeztem. Tegnap még gyorsan meg is néztem, hogy ne csak a levegőbe beszéljek, ha azt mondom: ez az alkotás kivételesen jó példa arra, amikor egy könyvet hitelesen, szöveghűen visznek vászonra. Nagyon szép, torokszorító történet, filmen is meg könyvben is, a könyvben persze még több narrációval, még több kacifántos, kifinomult, mégis jól olvasható mondattal. Remek a jellemábrázolás, abszolút hihető az egész sztori, és hogy a szerelem mellett még ott a politika is, szintén bravúros történetszállal, az csak hab a tortán. És mindez nem terjengősen, vontatottan, 600 oldalban, hanem frappánsan, minden felesleges sallangtól mentesen egy kisregénybe sűrítve. Le a kalappal! Az ilyenekért jó olvasni, és az ilyen olvasmányélmények tükrében gondolok leginkább arra, hogy nincs nekem időm az unalmasra, nem olyan jóra, középszerűre, amikor ki tudja, hány ilyen remekmű vár még rám a polcokon. Ja, és a helyszínt, az angol vidéki kastélyt, a Downton Abbey-feelinget már nem is mondom.

remainsoftheday72436.jpg

fokomornyik.jpg1992-es kiadás az Európától, a városi könyvtárból kölcsönözve. Egyszerű, modern könyvtáras borító, tetszik a türkiz, mondjuk az nekem mindig, egyik kedvenc színem. Ugyanakkor el tudnék képzelni ehhez a regényhez egy kicsit romantikusabb, művészibb, figyelemfelkeltőbb borítót, hátha úgy többekhez eljutna. És most nem a filmborítósra gondoltam, hanem valami olyasmire, ami fentebb látható.

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr927355328

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása