nietzsche.jpgEbben a könyvben is a címe az egyik legjobb, mint a szerző megjegyzéseiből megtudtam, a felesége találta ki. Ez is az a könyv volt, amelyet sok másik megelőz a várólistámon, amelyek jobban érdekelnek, de ez állt ott a könyvtár új könyvek polcán, úgyhogy elhoztam. Azt hiszem eléggé a véletlenre hagyatkozom sokszor a könyvtárlátogatás során, de szeretem ezt is, a sorsra bízom, hogy melyik könyv talál meg. Egyébként nem vagyok egy túlzottam filozofikus alkat, pedig volt nekünk filozófia óránk az egyetemen, és német szakos lévén Nietzsche biztos előjött, de csak arra emlékszem az egészből, hogy Czirják tanár úr első előadása után a srác, aki mellettem ült, kijelentette, hogy ő ebből semmit nem értett, pedig a másik szakja filozófia volt. Hogy hogyan vizsgáztunk aztán le, az örök rejtély marad. Szóval az is lehet, hogy azért vonzott ez a könyv, mert szerettem volna olvasmányos stílusban befoltozni a lyukakat, amelyek ez irányú műveltségemben tátonganak, vagyis ha Nietzsche-t nem is olvasok, legalább olvassak róla. Persze ezek az információmorzsák még nem adnak átfogó műveltséget, pláne, ha az ember olyan könyvből szerzi őket, amelynek nagy része fikció, mint ez a kötet is. Mégis úgy érzem, hogy azért valamicske képem kialakult Nietzsche-ről meg a filozófiájáról, illetve Breuer doktorról és a pszichoanalízis gyökereiről. Freud alakja meg kifejezetten tetszett, nagyon szimpatikus figurája volt a regénynek. Az mindenképpen dicséretére válik a kötetnek, hogy a szerző remek hangulatfestő, nagyon szerettem azokat a részeket, amelyek  a mindennapi életet ábrázolták, az étkezéseket, családi összejöveteleket, vagy pl. amikor Freud forró fürdőt vett. Összességében azonban nem ájultam el az egésztől, számomra nem lett fontos könyv, de egyszeri olvasását nem sajnáltam, átlagos mértékben elszórakoztatott.

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr565064087

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása