Zsinórban olvastam a második és harmadik részt, és az első rész is csak pár könyvnyire van tőlem, úgyhogy nekem kifejezettem idegesítő volt, és stílusban is gyenge ezen kötet eleje, ahol összefoglalót kapunk az eddigiekről, meg általában a vissszautalások az előző könyvekre. Persze értem én, hogy kell ezt, mert már oly régen olvasta a többség, hogy nem emlékezhet minden részletre, kérdés, hogy kell-e minden részletre emlékezni, vagy érthető a szöveg önmagában is, mert szerintem igen.

Ettől függetlenül lendületes volt a regény egésze, nem volt időm unatkozni, bár egy kicsit talán kevésbé volt izgalmas, mint a második rész, de sokak szerint az már úgyis zsúfolt volt kicsit. Itt azt gondolom sikerült megtalálni az egyensúlyt, nálam ez a rész is überelte az elsőt, voltak részek ahol a másodikat is, de összességében még mindig elmaradt a tökéletes élménytől, mint amit a Mocskos meló nyújtott, nálam továbbra is az marad a Moore-favorit.

Tetszett a több szemszögből bemutatott történet, a rövid kis alfejezetek filmszerűen gyors vágásokra adtak lehetőséget. Ami pedig a legnagyobb örömet jelentette, hogy ebben a részben végre megjelentek a lírai, már-már filozófikusan mélyebb gondolatok, ami érzésem szerint bőven elfér egy ilyen jellegű műben is, és ezt tudta Moore tökéletesen megvalósítani a Mocskos melóban, és ez az ami számomra emel annyit a szórakoztató irodalom színvonalán, hogy megkülönbözteti az igazán igényest a tinglitanglitól.

Ezért tetszett nagyon Okata figurája, a kedvencem volt ebben a részben, és gyönyörűen ellensúlyozta Abby karakterét, aki egyébként is kicsit visszavett a tempóból érzésem szerint.  

A lezárással nem vagyok tökéletesen elégedett a tekintetben, hogy számomra még mindig egy kicsit nyitva marad a történet, mintha Moore nem zárná ki, hogy ír egy negyedik részt is, ami persze nem lenne feltétlenül baj. :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr412441219

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása