Moore a szórakoztatás nagymestere, ezt el kell ismerni, de valahogy ez a könyve nekem kicsit inkább csalódás volt. A Biff óta úgy vagyok vele, hogy valamiért nagyon bejön nekem a szerző, aztán jött a Mocskos meló, és teljesen elvarázsolt. Nem nagyon olvasok vámpíros könyveket, de mivel tesóm, aki kifejezetten iszonyodik tőlük, megnyugtatott, hogy nincs mitől tartanom, és motivált  az is, hogy hamarosan megjelenik a harmadik rész, addig meg le kéne nyomnom az első kettőt, így közepes lelkesedéssel ugyan, de nekiálltam. A Biff és a Mocskos meló azért tetszett elsősorban, mert nagyon eredetinek tartottam az alapötletet, valami ilyet vártam a vámpírok terén is, hogy talán Moore-nak sikerül teljesen új perspektívába állítani a vérszívók világát, de ez úgy érzem, nem sikerült neki. Ugyanazokat a kliséket kaptam, amik hiányos vámpírműveltségem ellenére bennem élnek ezen lényekről, ebből a szempontból számomra semmi újjal nem tudott a szerző előállni. Az is baj volt, hogy a két főszereplő nem volt valami szimpatikus, nem igazán tudtam azonosulni a helyzettel, az ő kapcsolatukkal, még az a rész tetszett a legjobban, amikor a kis málészájú főhős drasztikus lépésre szánja el magát a dominaként viselkedő vámpírlánnyal szemben. A Mocskos melóból ismert szereplők, Rivera és a Császár viszont ismét hozták a formájukat, kellemes meglepetés volt őket viszontlátni. Összességében kellemes szórakozás volt, és kíváncsi vagyok a folytatásokra is, de Moore-tól azért többet vártam. Ja, és néhol kifejezetten Vavyan Fable-s volt a humora, akit viszont nem bírok.

A bejegyzés trackback címe:

https://jokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr382380446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sceurpien 2010.10.18. 15:47:54

Nekem az egyik kedvencem volt, pont azért, mert kiforgatta a vámpírképet. Ez vsz nálam pont azért jött át, mert sok vámpírt olvastam előtte/közben/utána, és így sokkal jobban ültek azok a tipikus Moore-os poénok, amikhez igenis érteni kell azt a közeget, aminek ő szánja. A Biff bizonyára semmit nem mond annak, aki nem ismeri Jézus születéstörténetét, életét. Vagy legalábbis kevesebbet. Szerintem ez ezzel is így van :)

meseanyu · http://jokonyvek.blog.hu 2010.10.19. 15:17:33

@Sceurpien: Valószínűleg igazad van, de ettől még nem vetem bele magam a vámpírirodalomba. :-)
süti beállítások módosítása